Een regionale Apeldoornse onderneming ging voor zijn nationale expansie een Pitch uitschrijven bij 5 reclame buro’s. En van de 5 voorstellen waren er drie die wel in de smaak vielen bij de directie en het marketing team. Maar wie kiezen ze nu?

Van de drie buro’s lagen de strategische- en creatieve voorstellen ver uit elkaar. De ondernemer werd onzeker door het economische belang en de investeringen die hij moest doen. De marketeers waren echter helemaal in opperste extase, lunches, borrels, bedrijfsbezoeken, golftoernooien het kon niet op en ze werden steeds enthousiaster over de grote hoeveelheid moodborden, videofilmpjes en prachtige grafische presentatie’s. En hoe nu verder verzuchte de ondernemer toen hij me belde voor advies.

Uiteindelijk hebben we niet voor één van de drie buro’s gekozen. Het bleek namelijk dat we beter specialisten konden inhuren op de verschillende discipline’s die het interne marketing team dan kon aansturen. Voor nog geen 50% van de campagne kosten heeft de ondernemer nu een netwerk om zich heen van allemaal verschillende experts die hem kunnen voeden en als ondersteuning van zijn marketing team. Soms kijk ik nog even mee om de grote lijnen in de gaten te houden en af en toe ga ik even klankborden met het marketing team. Dat doen we dan wel tijdens een lunch of een borrel die we dan zelf betalen 😉

Deel dit

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *